در حال بارگزاری وبسایت فارسی کاتولیک...





تعالیم رسمی کلیسای کاتولیک برای جوانان (youcat)


اینجا هستید:

آسمان و مخلوقات آسمانی



✔️ بخش نخست: به چه منظور بر این کره خاکی به سر می بریم، چه باید بکنیم و روح القدس چگونه ما را در این زندگی یاری می رساند
✔️ فصل اول: منزلت بشری
✔️ فصل دوم: جامعه بشری
✔️ فصل سوم : کلیسا
✔️ بخش دوم: ده فرمان
✔️ فصل اول: فرمان نخست: من هستم یهوه، خدای تو. تو را خدایان دیگر غیر از من نباشد.. ::: ::: ::: «خداوند، خدای خود را از صمیم قلب، با سراسر جان و با همه اندیشه هایت دوست داشته باش»
✔️ فرمان دوم: نام یهوه خدای خود را به باطل مبر. ::: ::: ::: «خداوند، خدای خود را از صمیم قلب، با سراسر جان و با همه اندیشه هایت دوست داشته باش»
✔️ فرمان سوم: روز خداوند (سبت) را تقدیس نما! ::: ::: ::: «خداوند، خدای خود را از صمیم قلب، با سراسر جان و با همه اندیشه هایت دوست داشته باش»
✔️ فرمان چهارم: پدر و مادر خود را احترام نما. ::: ::: ::: «همنوع خود را بسان خود دوست بدار»
✔️ فرمان پنجم: قتل مکن!
✔️ فرمان ششم: زنا مکن!
✔️ فرمان هفتم: دزدی مکن!
✔️ فرمان هشتم: شهادت دروغ مده.
✔️ فرمان نهم: به زن همسایه خود طمع مورز.
✔️ فرمان دهم: به هیچ چیز که از آن همسایه تو باشد، طمع مکن

    👈🏻 آسمان چیست؟


    آسمان قلمرو خدا است، منزل فرشتگان و قدیسین و مقصد آفرینش. ما با عبارت «آسمان و زمین»، کلیت واقعیت خلق شده را توصیف می کنیم [325-327].


    آسمان محلی در کائنات نیست، بلکه وضعیتی در جهان آخرت است. آسمان جایی است که اراده خدا بدون هیچ مقاومتی اجرا می گردد. آسمان جایی است که حیات، در بالاترین سطح محتوا و برکت حضور دارد - حیاتی که بر زمین نظیر آن را نمی یابیم. اگر روزی به کمک خدا به آسمان برویم، در آنجا  آنچه که منتظر ماست «نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه تا به حال به خاطر کسی خطور کرده است: عظمتی، که خدا برای دوستداران خود مهیّا نموده است» (1 قر، 2، 9) ← 158، 285. 


    👈🏻 جهنم چیست؟


    ایمان ما، «جهنم» را وضعیتِ دوری نهایی و قطعی از خدا توصیف می کند. کسی که در پیشگاه خدا محبت را به وضوح ببیند ولی طالب آن نباشد، تصمیم می گیرد در این وضعیت به سر برد [1033-1036].


    عیسی که جهنم را می شناسد، از آن به عنوان «ظلمت خارجی» (مت، 8، 12) سخن می گوید. اگر بخواهیم بنا به مفاهیم انسانی آن را توضیح دهیم، آنجا بیشتر از آن که داغ باشد، سرد است. آدمی با وحشت، خود را در وضعیتی از جمود و دورافتادگی سراسر ناامیدانه، بویژه از هر آنچه بتواند یاری، شفا، شادی و تسلا را به زندگی بازگرداند، می یابد.  


    👈🏻 فرشتگان چه هستند؟


    فرشتگان، آفریدگانی به تمامی ساخته شده از روح از سوی خدا به شمار می روند که دارای فهم و شعور و اراده هستند. آنان فاقد بدن هستند، هرگز نمی میرند و در شرایط معمولی دیده نمی شوند. آنان همواره در پیشگاه خدا حضور دارند و اراده و مراقبت الهی را به انسان ها منتقل می سازند [328-333، 350-351].


    کاردینال یوزف راتسینگر چنین نوشت: «یک فرشته، به مثابه اندیشه ای شخصی است که خدا با آن به من روی می آورد». همزمان، روی فرشتگان به طور کامل نیز به سوی آفریدگارشان است. آنان در آتش عشق به خدا می سوزند و او را شب و روز خدمت می کنند. سرود ستایش آنان هرگز پایانی ندارد. فرشتگانی که از حضور خدا سقوط کرده اند، در کتاب مقدس شیطان یا ارواح شریر نامیده می شوند. 


    👈🏻 آیا می توان با فرشتگان ارتباط برقرار کرد؟


    بله. می توان فرشتگان را برای دریافت یاری صدا زد و از آنان در نزد خدا شفاعت طلبید [334-336، 352].


    هر انسان، از خداوند یک فرشته نگهبان دریافت می کند. نیک و معقول است که نزد فرشته نگهبانمان برای خود و دیگران دست به دعا برداریم. فرشتگان می توانند خود را در زندگیِ یک فرد مسیحی نشان دهند، برای نمونه با آوردن یک پیام یا در مقام همراهی یاری رسان. ایمان مسیحی با فرشتگان دروغین در «معنویت عصر جدید» و دیگر اشکال باطن گرایی ارتباطی ندارد.  

     


"